Facebook YouTube Newsletter
Rekomendowany Fotograf Google - Paweł Tomalka
tel. 605 735 873
Zjedź niżej, aby zobaczyć więcejPrzesuń w dół

Zaje***cie ważne pytanie - Czy opłaca się wykonać Wirtualny Spacer Google?


Czy opłaca się wykonać Wirtualny spacer?

czy oplaca sie wykonac wirtualny spacer

Nagrałem już wcześniej film na temat wielu korzyści jakie daje wykonanie wirtualnego spaceru w firmie. Skupiłem się tam na zaletach widocznych na pierwszy rzut oka:

  • spacer jest umieszczany w największej wyszukiwarce firm czyli Mapach Google
  • zwiększa się ilość kliknięć w wizytówkę firmy
  • można go umieścić na stronie internetowej
  • można go umieścić na Facebooku 

Jednak dziś chciałbym powiedzieć Ci o innej, bardzo ważnej, o ile nie najważniejszej zalecie wirtualnego spaceru. Jest nią bardzo niski koszt inwestycji. Nie wierzysz? Już tłumaczę...

Najważniejsza zaleta wirtualnego spaceru - niski koszt.

Wirtualny spacer to reklama, którą wykonujemy w konkretnym celu, aby zwiększyć zainteresowanie klientów naszą firmą i w rezultacie:

  • żeby zwrócił się nam koszt tej reklamy
  • żeby dzięki niej zarabiać jeszcze więcej

Jeśli reklama nie spełnia tych dwóch warunków, to nie warto w nią inwestować.

Koszt wykonania wirtualnego spaceru to wydatek jednorazowy. Google nie pobiera żadnych dodatkowych opłat abonamentowych, hostingowych lub za wyświetlenia spaceru. Działa on na naszą korzyść przez cały czas.

Koszt sesji zdjęciowej zależy od wielkości firmy, na pierwszy rzut oka może się on wydawać duży, ponieważ całość tej inwestycji ponosimy na początku - w momencie wykonania zdjęć. Jednak jeśli spojrzymy na ten wydatek w perspektywie czasu - zauważymy jak bardzo tanim wydatkiem jest w porównaniu do innych form reklamy.

Co odróżnia wirtualny spacer od innych form reklamy?

Reklama na Facebooku, kampania Google Adwords, ulotki reklamowe, reklama w radiu lub telewizji - zwróć uwagę na to, że większość form reklamowych ma ściśle określony czas działania. Po tym czasie reklama przestaje się wyświetlać i przestaje przynosić efekty.

Wirtualny spacer działa inaczej, jest podpięty na stałe do Twojej wizytówki Google oraz strony internetowej. Dzięki temu każdy, kto wyszuka Twoją firmę w Mapach Google lub wejdzie na Twoją stronę internetową, będzie mógł zobaczyć wirtualny spacer.

Do czego można więc porównać wirtualny spacer?

Osobiście jestem wielkim fanem content marketingu (tłum. marketing treści), to właśnie dlatego na mojej stronie znajdziesz serię artykułów eksperckich na temat usług związanych z wyszukiwarką Google. Czy piszę je z nudów? Oczywiście, że nie! Znam przyjemniejsze sposoby na spędzanie wolnego czasu. Piszę je, ponieważ dają mi darmowy ruch na moją stroną. Przetestowałem wiele form reklamowych i artykuły są dla mnie najtańszym i najbardziej efektownym sposobem znalezienia nowych klientów. Napisanie porządnego artykułu zajmuje mi kilka dni i nie jest to łatwe, ale wiem, że taki artykuł będzie mi służył przez lata (tak długo jak jego treść pozostaje aktualna).

Wirtualny spacer jest jak content marketing - to inwestycja, której koszt trzeba pokryć na początku, ale korzyści czerpiemy przez bardzo długi okres czasu.

content is king wirtualny spacer 600x300

Jak szybko zwraca się koszt wirtualnego spaceru?

To oczywiście zależy od rodzaju firmy. Spróbujmy to jednak policzyć, na początek wyprowadźmy wzór na zwrot kosztu sesji zdjęciowej. Wystarczy pomnożyć ilość klientów razy średni zysk z jednego klienta.

wzór zwrot kosztu wirtualnego spaceru 600x84

Koszt sesji zdjęciowej jest nam znany. Jesteśmy też w stanie określić średni zysk z jednego klienta. Niewiadomą niech będzie ilość klientów do odzyskania zwrotu inwestycji. Po przekształceniu wzoru otrzymujemy:

wzór ilość klientów do zwrotu kosztów 600x84

Żeby określić ilość klientów, którzy muszą skorzystać z naszych usług abyśmy odzyskali koszt inwestycji w wirtualny spacer musimy podzielić koszt spaceru przez zysk z jednego klienta.

Okej przejdźmy do przykładów

Firma Zwrot koszt wirtualnego spaceru (przykładowy koszt) Zysk z jednego klienta Ilość klientów do zwrotu inwestycji
Restauracja 1500zł 15zł 100
Hotel 3500zł 100zł 35
Niepubliczne przedszkole 1500zł 2000zł (200*10 miesięcy) 1,33
Salon urody 1500zł 100zł 15
Sklep motocyklowy 2000zł 150zł 13,3
Siłownia 3000zł 200zł 15

Wiemy już ile klientów potrzebujemy, aby dokonał się nam zwrot inwestycji. Jak sprawdzić czy to dużo czy mało?

Czy uzyskamy taką ilość klientów dzięki Wirtualnemu spacerowi?

Na podstawie danych statystycznych z moich realizacji mogę pokazać Wam ile wyświetleń przypada średnio na różnego rodzaju firmy w ciągu roku. Wiemy też ile klientów potrzebujemy, aby uzyskać zwrot inwestycji.  Możemy więc policzyć ile wyświetleń przypada na jednego klienta.

wzór ilość wyświetleń na jednego klienta 600x84

Firma Zwrot koszt wirtualnego spaceru (przykładowy koszt) Zysk z jednego klienta Ilość klientów do zwrotu inwestycji Ilość wyświetleń w ciągu roku (średnia statystyczna) Ilość wyświetleń do pozyskania jednego klienta
Restauracja 1500zł 15zł 100 45000 450
Hotel 3500zł 100zł 35 50000 1428
Niepubliczne przedszkole 1500zł 2000zł (200*10 miesięcy) 1,33 8000 6015
Salon urody 1500zł 100zł 15 19000 1266
Sklep motocyklowy 2000zł 150zł 13,3 17000 1278
Siłownia 3000zł 200zł 15 27000 1800

Reasumując, aby uzyskać zwrot inwestycji na przykładzie hotelu - wystarczy, że jedna na 1428 osób, które obejrzały wnętrze hotelu, dzięki wirtualnemu spacerowi postanowi skorzystać z naszej oferty. Czy taki scenariusz jest możliwy? Myślę, że to bardzo pesymistyczny scenariusz, moim zdaniem na 1428 wyświetleń z oferty skorzysta więcej niż jedna osoba - zgodzisz się?

Wirtualny spacer to nie chamska reklama!

Większość reklam, które nas otacza w internecie oraz na ulicy - to reklamy nieukierunkowane. Dlatego muszą być wyświetlone bardzo dużej liczbie osób, żeby niewielki procent z nich, który może być zainteresowany ofertą - zauważył reklamę.

Zwróć uwagę na to, że wirtualny spacer nie jest nachalną reklamą, która wyświetla się użytkownikom, którzy nie chcą jej oglądać. Jest on umieszczony na Twojej wizytówce oraz stronie internetowej, więc jeśli ktoś go znalazł i go ogląda to znaczy, że szuka firmy takiej jak Twoja!

Nowi klienci będą polecać Twoją firmę!

Policzyliśmy minimalną ilość klientów do uzyskania zwrotu z inwestycji oraz ile wyświetleń przypada na jednego klienta. Jest jeszcze jedna ważna rzecz, której nie wzięliśmy pod uwagę w trakcie naszych obliczeń. Ile klientów których pozyskaliśmy dzięki wirtualnemu spacerowi zostanie naszymi stałymi klientami? Ile z nich poleci naszą firmę dalej pocztą pantoflową? Wirtualny spacer można w łatwy sposób udostępnić wysyłając link do strony lub do Map Google. Właśnie dlatego jestem pewien, że wirtualny spacer to inwestycja, która nie tylko się zwróci, ale również pozwoli Twojej firmie zarabiać więcej!

Kontakt z rekomendowanym Fotografem Google

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń 605 735 873

Napisz pawel@fotopro360.pl

Obserwuj mnie na Facebooku

Nazywam się Paweł Tomalka, jestem rekomendowanym Fotografem Google StreetView. Działam na terenie całego kraju (bezpłatny dojazd). Wystawiam FV 23%. Zapraszam Cię do współpracy.

Prowadzisz firmę?

Zajrzyj na mój video-blog gdzie poznasz wiele przydatnych lifehacków oraz poradników, dzięki którym rozwiniesz swoją firmę.

PRZEJDŹ DO VIDEO-BLOGA

Paweł Tomalka

Poza zdjęciami Google StreetView oferuję:

Moim klientom polecam również usługi firmy STUDIO G44
Zajmującej się tworzeniem profesjonalnych stron internetowych oraz projektowaniem graficznym.

Regulamin
Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Polityka prywatności.