Facebook YouTube Newsletter
Rekomendowany Fotograf Google - Paweł Tomalka
tel. 605 735 873
Zjedź niżej, aby zobaczyć więcejPrzesuń w dół

Jak usunąć duplikat wizytówki (lokalizacji) firmy w Mapach Google?

W tym poradniku dowiesz się co zrobić jeśli Twoja firma ma duplikaty w Mapach Google oraz jak prawidłowo scalić wiele wizytówek w jedną. 

Kiedy duplikaty wizytówek wpływają negatywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania?

Gdy firma działa tylko pod jednym adresem - nie powinna mieć więcej niż jedną wizytówkę w Mapach Google. Ilość wizytówek powinna być taka sama jak ilość fizycznych punktów lokalizacji firmy.

W przypadku galerii handlowych wiele firm może działać pod jednym adresem, nie jest to problem o ile firmy te są rzeczywiście osobnymi niezależnymi markami. W takiej sytuacji warto też w polu adresu wpisać dodatkowe informacje ułatwiające znalezienie firmy - np. numer piętra galerii lub punkty orientacyjne

Jak powstają duplikaty wizytówek?

W rzeczywistości bardzo często dochodzi do bałaganu, spotkałem się już z sytuacją gdy firma miała cztery wizytówki pod tym samym adresem. Dzieje się tak gdy:

  • właściciel zapomni login i hasło do konta z którego założył pierwszą wizytówkę i zakłada kolejną
  • wizytówkę zakładał pracownik, który opuścił firmę i nie przekazał dostępu do zarządzania wizytówką,
  • firma zajmująca się pozycjonowaniem zakłada nową wizytówkę i po zakończeniu płatnej współpracy nie chce przekazać dostępu do wizytówki, którą zarządzała
  • Zdarza się też, że Google samo błędnie tworzy duplikaty miejsc

Czyli mówiąc ogólnie powodem powstawania duplikatów jest brak komunikacji między administratorami wizytówek oraz brak świadomości na temat funkcjonowania Google Moja Firma. Przykładowo jeśli agencja marketingowa chce zająć się pozycjonowaniem wizytówki Twojej firmy - powinieneś dać jej uprawnienia i wspólnie zarządzać jedną wizytówką zamiast zakładać drugą wizytówkę-duplikat. W osobnym filmie pokażę Ci jak przekazać takie uprawnienia.

Jakie konsekwencje może mieć posiadanie kilku wizytówek tej samej firmy w jednej lokalizacji?

Bałagan - nie jest mile widziany ani przez klientów ani przez wyszukiwarkę Google.

  • Google nie wie, która z wizytówek jest aktualna, algorytm wyszukiwarki ma za zadanie wyświetlać wiarygodne i rzetelne informacje, więc jeśli nie jest pewien Twojej firmy - prawdopodobnie wyświetli konkurencyjną firmę na wyższej pozycji.
  • Treści dodane na wizytówce czyli opinie klientów, zdjęcia oraz wpisy mają ogromny wpływ na reputację i wiarygodność wizytówki. Naturalnie jeśli treści dotyczące Twojej firmy są rozdzielone na kilku osobnych wizytówkach to ich pozytywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania nie sumuje się.
  • Google promuje aktywne wizytówki, które są administrowane i doglądane przez właścicieli firm - potwierdzeniem tego może być całkiem niedawno wprowadzona funkcja Czatu przez wizytówkę. Google chce dostarczać aktualne informacje ale również udzielać wsparcia na pytania zadawane przez użytkowników w czasie rzeczywistym. Jeśli firma posiada duplikaty wizytówek to bardzo często tylko jedna z nich jest administrowana.
  • Duplikaty wizytówek są bardzo często porzucone i nie posiadają aktualnych danych takich jak godziny pracy, lokalizacja, numer telefonu, adres strony internetowej. Błędne lub nieaktualne informacje wprowadzają klientów w błąd. Możemy z tego powodu nie tylko stracić potencjalnego klienta ale również otrzymać od niego negatywną opinię.

Jak pozbyć się bałaganu i połączyć kilka wizytówek w jedną?

Rozwiązanie jest bardzo proste - musimy odzyskać dostęp do wszystkich wizytówek a następnie poprosić dział wsparcia technicznego ich scalenie. Jak to zrobić?

  1. Wyszukaj w Mapach wszystkie wizytówki i sprawdź, które są niezweryfikowane. Zostaw je oraz zapisz do nich skrócony link.Jak usunąć duplikat wizytówki lokalizacji firmy w Mapach Google 1 600x336
  2. Jeśli wizytówki są już zweryfikowane sprawdź w Google Moja Firma czy to Ty lub Twój pracownik macie do nich dostęp. Jeśli nie posiadasz dostępu do żadnej z nich - spróbuj ustalić kto może mieć dostęp (np. pracownik lub firma od pozycjonowania). Jeśli nie potrafisz ustalić kto ma do nich dostęp przejdź do poradnika “Jak odzyskać dostęp do profilu firmy w Mapach Google Moja Firma?Jak usunąć duplikat wizytówki lokalizacji firmy w Mapach Google 2 600x336
  3. Kiedy już masz dostęp do wszystkich zweryfikowanych wizytówek - zdecyduj, którą wizytówkę chcesz pozostawić (pozostałe wizytówki zostaną do niej przyłączone). Najlepiej wybierz wizytówkę, która wygląda najlepiej - ma dużo zdjęć, aktualne informacje oraz pozytywne opinie.Jak usunąć duplikat wizytówki lokalizacji firmy w Mapach Google 3 600x336
  4. Teraz musisz usunąć ze swojego profilu Google Moja Firma wszystkie wizytówki oprócz jednej, którą wybrałeś/aś jako główną wizytówkę do scalenia. WAŻNE - usuń je w ten sposób: Wejdź do Google Moja Firma, wybierz wizytówkę, w zakładce “Informacje” kliknij “Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją” a następnie wybierz “USUŃ WIZYTÓWKĘ”Jak usunąć duplikat wizytówki lokalizacji firmy w Mapach Google 4 600x336
  5. Skompletuj linki do wszystkich wizytówek, po usunięciu z Google Moja firma wszystkie pozostałe wizytówki powinny mieć status niezweryfikowany. Wejdź w Mapy Google, wyszukaj każdą z nich oraz skopiuj do niej krótki linkJak usunąć duplikat wizytówki lokalizacji firmy w Mapach Google 5 600x336
  6. Przejdź do formularza kontaktowego z pomocą techniczną Google Moja Firma - uzupełnij go i napisz prośbę o scalenie wizytówek, podaj tam linki do wszystkich duplikatów oraz do wizytówki, którą chcesz zostawić (ta której nie usuwasz w punkcie 4.) Jak usunąć duplikat wizytówki lokalizacji firmy w Mapach Google 6 600x336
  7. Poczekaj kilka dni na odpowiedź z działu technicznego, jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki wizytówki zostaną połączone. Po interwencji działu technicznego poczekaj 48 godzin na poprawne zapisanie wszystkich zmian, po tym czasie stare wizytówki powinny zniknąć z Map Google.

Co stanie się z połączonymi wizytówkami?

Teoretycznie wszystkie dane powinny zostać połączone i przeniesione do jednej wybranej wizytówki (opinie, zdjęcia itp.) W praktyce nie ma na to gwarancji - dlatego w punkcie 4 pisałem o tym, żeby do scalenia wybrać tą wizytówkę na której nam najbardziej zależy. Jej zawartość powinna zostać nienaruszona. Sugeruję więc do scalenia wybrać tą wizytówkę, która ma najwięcej pozytywnych opinii. O ile skasowane zdjęcia możemy łatwo uzupełnić o tyle ponowne zdobycie pozytywnych opinii może nie być takie łatwe.

Kiedy firma może i kiedy powinna mieć wiele wizytówek w Mapach Google?

Jeżeli Twoja firma ma kilka oddziałów, które znajdują się pod różnymi adresami (np. salony sprzedaży) to jak najbardziej możesz (a nawet powinieneś) mieć oddzielne wizytówki do każdej lokalizacji. Dzięki temu odnajdzie Cię więcej klientów! To dlatego, że jednym w ważniejszych czynników wpływających na pozycję wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania jest odległość lokalizacji wizytówki od urządzenia z którego jest wykonywane wyszukiwanie - (telefonu, tabletu, komputera).

Kontakt z rekomendowanym Fotografem Google

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń 605 735 873

Napisz pawel@fotopro360.pl

Obserwuj mnie na Facebooku

Nazywam się Paweł Tomalka, jestem rekomendowanym Fotografem Google StreetView. Działam na terenie całego kraju (bezpłatny dojazd). Wystawiam FV 23%. Zapraszam Cię do współpracy.

Prowadzisz firmę?

Zajrzyj na mój video-blog gdzie poznasz wiele przydatnych lifehacków oraz poradników, dzięki którym rozwiniesz swoją firmę.

PRZEJDŹ DO VIDEO-BLOGA

Paweł Tomalka

Poza zdjęciami Google StreetView oferuję:

Moim klientom polecam również usługi firmy STUDIO G44
Zajmującej się tworzeniem profesjonalnych stron internetowych oraz projektowaniem graficznym.

Regulamin
Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Polityka prywatności.