Jak określić ilość zdjęć potrzebnych do Wirtualnego Spaceru Google?
W tym poradniku dowiesz się jak określić i zaplanować ilość zdjęć potrzebnych do wykonania wirtualnego spaceru, tak aby jednocześnie dobrze zaprezentować Twoją firmę oraz mądrze zoptymalizować koszt wirtualnego spaceru.
Czy muszę określić ilość zdjęć?
Oczywiście nie musisz zaplanować dokładnej ilości zdjęć przed zleceniem wirtualnego spaceru - możesz to zadanie zostawić dla mnie - wtedy przed sesją zdjęciową określę ilość zdjęć za Ciebie. Jednak jest to niezbędne do określenia kosztu sesji zdjęciowej.
4 wskazówki do określenia ilości zdjęć w wirtualnym spacerze
Zaplanowanie ilości zdjęć jest bardzo łatwe. Kieruj się tymi czterema wskazówkami a gwarantuję Ci, że będziesz w stanie określić ilość zdjęć jaką potrzebujesz. Później na tej podstawie policzysz koszt sesji zdjęciowej.
1. Jakie miejsca firmy chcesz pokazać?
Zastanów się jakie miejsca w firmie chcesz pokazać, do których pomieszczeń zostawisz “otwarte drzwi”. Wyobraź sobie, że przychodzi do Ciebie klient i chce aby oprowadzić go po firmie. Postaraj się zapamiętać ścieżkę po której się przemieszczacie. Do jakich pomieszczeń wejdziecie? Czy chcesz pokazać też parking lub drogę przy której znajduje się wjazd na teren firmy?
2. Musisz widzieć “podłogę” miejsca w którym będzie następne zdjęcie.
Przemieszczanie się w wirtualnym spacerze działa jak skakanie między punktami (zdjęciami). Najważniejsza zasada to nie “skakać” przez ściany - czyli stojąc w punkcie A musisz widzieć fragment “podłogi” punktu B do którego chcesz przeskoczyć. Czyli jeśli następne pomieszczenie znajduje się w osobnym pokoju - nie możesz wejść do niego przez ścianę - musisz “przeskoczyć do punktu, który znajduje się przed drzwiami otwierającymi właśnie ten pokój.
3. Zachowaj odpowiednie odległości między “skokami”
Zwykle odległości między punktami wynoszą od 1 do 5 metrów. Dłuższe przeskoki mogą zdezorientować osobę, która będzie oglądać wirtualny spacer. W miejscach gdzie zależy nam na pokazaniu pomieszczenia dokładnie, wykonujemy zdjęcia gęściej. Natomiast w korytarzach oraz miejscach gdzie nie zależy nam na eksponowaniu wnętrza - możemy zastosować większe przeskoki. Zwykle trzymamy się granicy 5 metrów ale w obiektach wielkopowierzchniowych, pustych korytarzach lub na zewnątrz firmy - możemy spokojnie zwiększyć odległość nawet do kilkunastu metrów.
4. Nie optymalizuj na siłę - zrób to mądrze
W dużym stopniu to od Ciebie zależy czy chcesz wykonać zdjęcia gęściej (pokazać firmę dokładnie) czy chcesz zrobić minimalną ilość zdjęć, żeby tylko dało się przejść przez budynek. Jako fotograf staram się zawsze doradzić wykonanie optymalnej ilości. W miejscach mniej istotnych, takich jak korytarze - wykonuję tylko tyle zdjęć ile jest niezbędne do przejścia. Natomiast w ważnych miejscach namawiam klientów do nie popadania w zbytnią oszczędność. Przykładowo w pokoju hotelowym - można zostawić uchylone drzwi do łazienki i zrobić zdjęcie na środku pokoju z otwartymi drzwiami do łazienki. W ten sposób pokażemy pokój hotelowy oraz wejście do łazienki. Jednak klient nie będzie mógł wtedy wejść do wnętrza łazienki i dokładnie się w niej rozejrzeć. W takim przypadku oszczędność jednego dodatkowego zdjęcia z łazience (około 35zł netto) nie ma sensu. Łazienka to jedno z ważniejszych pomieszczeń w przypadku hotelu. Pamiętaj, że wirtualny spacer to nie jednorazowa reklama emitowana przez kilka dni/tygodni. Popatrz na wirtualny spacer jak na inwestycję, która będzie na siebie pracować przez miesiące albo nawet lata.
Teraz pokażę Ci dwa przykładowe wirtualne spacery oraz omówimy sobie rozmieszczenie zdjęć wykonanych w tych realizacjach. Zobaczysz, że kierując się wcześniej wspomnianymi wskazówkami - możemy bardzo łatwo zaplanować ilość zdjęć w spacerze.
Po określeniu ilości zdjęć - skorzystaj z KALKULATORA
Jeżeli już wiesz z ilu punktów będzie się składał Twój wirtualny spacer - możesz łatwo policzyć jego cenę korzystając z kalkulatora na mojej stronie. Wpisz ilość punktów czyli zdjęć panoramicznych a kalkulator wyliczy cenę wirtualnego spaceru.
Co ciekawe w moim kalkulatorze cena jednego zdjęcia zmienia się dynamicznie w zależności od ilości zdjęć. Dlatego im większy jest projekt tym większy przysługuje Ci rabat.
Wiesz już jaki będzie koszt - tylko czy to Ci się opłaci?
Jak widzisz koszt wirtualnego spaceru może się znacznie różnić w zależności od ilości zdjęć. Widełki sięgają od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Czy jest to opłacalna inwestycja? Zanim podejmiesz decyzję przeczytaj koniecznie artykuł “Czy opłaca się wykonać Wirtualny Spacer Google?” - dowiesz się w nim jak policzyć czy koszt wirtualnego spaceru zwróci się Twojej firmie.
Artykuł poparłem prawdziwymi danymi statystycznymi oraz podałem przykłady kilku rodzajów działalności. Jestem pewien, że nie tylko zwróci Ci się koszt wirtualnego spaceru ale również będziesz z niego czerpać korzyści przez długi okres czasu.
Jeśli masz jakieś pytania do cennika lub chciałbyś/chciałabyś uzyskać indywidualną wycenę skontaktuj się ze mną telefonicznie lub mailowo.
Nazywam się Paweł Tomalka, jestem rekomendowanym Fotografem Google StreetView. Działam na terenie całego kraju (bezpłatny dojazd). Wystawiam FV 23%. Zapraszam Cię do współpracy.
Prowadzisz firmę?
Zajrzyj na mój video-blog gdzie poznasz wiele przydatnych lifehacków oraz poradników, dzięki którym rozwiniesz swoją firmę.