Facebook YouTube Newsletter
Rekomendowany Fotograf Google - Paweł Tomalka
tel. 605 735 873
Zjedź niżej, aby zobaczyć więcejPrzesuń w dół

Zgoda na wykorzystanie wizerunku pracownika - darmowy wzór.

Jeżeli zdecydujesz się na robienie zdjęć z ludźmi bez zamazywania twarzy powinieneś uzyskać ich zgodę - teoretycznie wystarczy zgoda ustna jednak w praktyce lepiej mieć ją na piśmie. Poniżej zamieszczam dwie wersje zgody, wybierz jedną:


Wzór zgody na wykorzystanie wizerunku w Mapach Google (z wynagrodzeniem)

Wzór zgody .PDF

Wzór zgody .XDOC (EDYTOWALNY)

Formularz zgody na zdjecia


Wzór zgody na wykorzystanie wizerunku w Mapach Google (bez wynagrodzenia)

Skrócony wzór zgody .PDF

Skrócony wzór zgody .XDOC (EDYTOWALNY)

Formularz zgody na zdjecia

Dziękuje za przygotowanie oraz udostępnienie wzoru zgód poralowi Poradniki.net

Czy potrzebujesz zgody ludzi widocznych na zdjęciach 360?

Jeżeli twarz fotografowanej osoby zostanie rozmazana i nie będzie się dało zidentyfikować danej osoby - wtedy zgoda nie jest wymagana. W przeciwnym wypadku wymagana jest zgoda ustna lub pisemna (lepiej jest mieć wersję pisemną). Spotkałem się z sytuacjami gdzie właściciele firm myśleli, że każdy pracownik może być sfotografowany bez pytania o zgodę - oczywiście może być to prawdą ale tylko w przypadku jeśli zgoda na wykorzystanie wizerunku była zawarta wcześniej np. w umowie o pracę. Bycie tylko pracownikiem firmy nie zobowiązuje do występowania na zdjęciach reklamowych firmy!

Są trzy opcje:

1. Pierwsza - Robimy zdjęcia bez ludzi lub tylko z widocznymi pracownikami firmy.

Wtedy musimy mieć pisemne zgody pracowników (przykładowy formularz znajduje się do pobrania powyżej)

2. Druga - robimy zdjęcia spontanicznie z ludźmi w firmie w tym również z klientami.

Wtedy mamy raczej małą szansę na uzyskanie zgód - więc konieczne będzie zamazanie twarzy. Narażamy się również na złą opinię klientów - ponieważ mogą być skrępowani i nawet jeśli uświadomimy ich o późniejszym zamazaniu wizerunku - będą mieć prawdopodobnie pretensje oraz np. wystawić negatywną opinię na portalach społecznościowych.

3. Opcja trzecia wymagająca najwięcej zaangażowania, ale też dająca najlepszy efekt końcowy.

Zamykamy firmę, ale zapraszamy znajomych aby udawali Twoich klientów - nie powinno być wtedy problemu uzyskania zgody na zdjęcia. Więc nie musimy zamazywać twarzy. Daje to nam bardzo ciekawy i naturalny efekt.

Jakie wybrać rozwiązanie?

Zazwyczaj większość moich klientów wybiera opcję pierwszą, najłatwiejszą do realizacji. Drugą opcję polecam firmom, które nie mają możliwości zamknięcia obiektu na czas zdjęć - np.sklep sieciowy w centrum galerii handlowej. Natomiast co do opcji trzeciej. Wiem, że uzyskanie pisemnej zgody na zdjęcia - nawet od znajomych może nie być takie proste - wymaga to więcej zaangażowania. Więc wybór pozostawiam Tobie!

 

Kontakt z rekomendowanym Fotografem Google

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń 605 735 873

Napisz pawel@fotopro360.pl

Obserwuj mnie na Facebooku

Nazywam się Paweł Tomalka, jestem rekomendowanym Fotografem Google StreetView. Działam na terenie całego kraju (bezpłatny dojazd). Wystawiam FV 23%. Zapraszam Cię do współpracy.

Prowadzisz firmę?

Zajrzyj na mój video-blog gdzie poznasz wiele przydatnych lifehacków oraz poradników, dzięki którym rozwiniesz swoją firmę.

PRZEJDŹ DO VIDEO-BLOGA

Paweł Tomalka

Poza zdjęciami Google StreetView oferuję:

Moim klientom polecam również usługi firmy STUDIO G44
Zajmującej się tworzeniem profesjonalnych stron internetowych oraz projektowaniem graficznym.

Regulamin
Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Polityka prywatności.